woensdag 14 oktober 2009

Tijd om te schrijven

Sinds de vakantieperiode ben ik een beetje uit mijn ritme, en schiet het schrijven voor dit Blog er bij in. En het is inmiddels hoog tijd om te schrijven, alleen de tijd om te schrijven ontbreekt. Want het is dan niet heel druk, het lijkt er op dat klanten (en ook prospects) er vooral op uit zijn om de bedrijfsvoering te frustreren. Nu zijn wij zelf ook hier en daar klant, dus daar doen wij vrolijk aan mee. En dat kost tijd.

Spoedaanvragen, waar absoluut snel een aanbieding op moet komen, maar waar je daarna nooit meer iets van hoort. We ontvangen ze, en we doen het zodoende zelf ook. Spoedorders, waar je alles voor uit je handen mag laten vallen, als er maar geproduceerd wordt, ze komen voor. Met als klap op de vuurpijl soms een annulering als je net lekker draait.

Tegenover alle spoed aan de aanvraag en bestel kant staat soms een ongelooflijke traagheid aan de betaal-kant. We mogen zelf geen muntjes draaien, dus het kost ook weer tijd om de verdiende centjes binnen te krijgen. En ik ben het opperhoofd hier, de manager, ik hoef het dus niet allemaal zelf te doen. Maar ik ben wel bij vrijwel alle acties betrokken. En betrokkenheid kost ook tijd. Vandaag dus even geen blog over automatendraaiwerk, maar over het overige reilen en zeilen van onze automatendraaierij. En ook het typen van dit korte stukje kostte meer tijd dan verwacht, want er kwam weer een spoed telefoontje tussendoor. Als het kan deze week nog leveren. Gelukkig hadden we al afspraken met deze klant gemaakt toen het stiller was, en ligt het meeste al klaar. Klant blij, want de spullen zijn op tijd. En wij blij,want wij zijn ze weer kwijt.

Geen opmerkingen: