dinsdag 21 juli 2009

Draaibaar,

Wij draaien nu al ruim 50 jaar, en uitsluitend op verzoek. Het draaien van de verzoeknummers houdt ook in dat je soms een vraag krijgt naar iets wat je helemaal nog niet kent. Zo ook sinterbrons. Natuurlijk ken ik sinterbrons in de vorm van de geluiddempers op pneumatische ventielen. En ik ken Sinterbrons in de vorm van bussen die , met olie geïmpregneerd, lagers met een hele goede levensduur geven. En nu kom ik er, door een aanvraag, achter dat dit sinterbrons materiaal, compleet met olie geïmpregneerd, ook als staf materiaal te koop schijnt te zijn. Zo heeft ‘op verzoek’ draaien het voordeel dat je achter dingen komt die je zelf nooit zou verzinnen. En natuurlijk leren we van alle nieuwe dingen die we tegenkomen. Een toeleverancier kan dus, vanuit ervaringen in het verleden, bijdragen aan uw toekomst, door de opgedane kennis toe te passen op uw onderdelen.

Hoe het sinterbrons zich op de draaiautomaat laat verwerken moet ik nog uitzoeken, maar voorlopig vind ik al leuk dat ik weet dat het bestaat. Sinterbrons automatendraaiwerk, lagertjes met nette passingen, in één keer, kant en klaar van de machine. Dat lijken me best aardige onderdelen om te draaien.

Geen opmerkingen: