vrijdag 31 juli 2009

Draaipunt

Hoe je het wendt of keert, of onder andere benamingen draait, het draait allemaal niet zo lekker. Als Nederlanders klagen wij graag, en het lijkt dan fijn als wij echt reden tot klagen hebben. Als alle ramp scenario’s die via de media door allerlei deskundigen over ons uitgestort worden uitkomen hebben we redenen om te klagen. De handel en productie, die nu nog een beetje haperen, zouden na de vakantie pas echt tot stilstand komen.

Toch lijkt er een draaipunt bereikt. De toekomst zal leren of het tijdelijk of definitief is, maar voorlopig zitten wij weer vol gepland, en moeten we moeite doen om alle orders op tijd te kunnen draaien en leveren. Dat komt een beetje door de medewerkers die op vakantie zijn, want met minder mensen kun je minder draaien. Maar dat komt ook door de afnemers, die plotseling meer draaiwerk gaan bestellen.

Wat er nu in planning staat gaan we gewoon op tijd leveren, maar voor wat er nu nog aan (spoed) klussen bij komt worden de levertijden toch weer langer. Stunts als dinsdag bestellen, woensdag ophalen lukken even niet meer. Want we moeten wel tijd hebben om het te draaien.

Geen opmerkingen: