donderdag 12 maart 2009

Eigenlijk heb ik alles nu wel besproken van het automatendraaien. De draaiautomaten, de draai gereedschappen, de automaten legeringen en de koelvloeistoffen. Twee belangrijke dingen heb ik nog niet besproken, en dat is het automatendraaiwerk, de onderdeeltjes die op draaiautomaten gemaakt worden, en de automatendraaiers, de mannen (m/v) die de draaiautomaten programeren, instellen, en draaiend houden.

Over het eerste kan ik kort zijn: ik kan niet veel over automatendraaiwerkstukken zeggen, omdat het intellectueel eigendom, zoals dat zo mooi heet, bij onze afnemers berust. Als ik iets over de details van een bepaald werkstuk vertel, klap ik uit de school. Maar op onze website zijn wel foto’s te zien van de verschillende onderdelen die wij maken.

En over de automatendraaiers vertel ik niet zo veel, want dan zou ik het weer over mezelf hebben. Dus volgende keer toch maar weer weetjes en feitjes over materiaal, machines en gereedschappen.

Geen opmerkingen: